Scouts

Wie zijn de Scouts?

Scouts zijn jongens en meiden in de leeftijd van 11 tot 15 jaar. Iedere zaterdag draaien wij tussen 14:00 en 16:30 uur een gevarieerd programma waarbij we veel lol maken en ook nog eens iets leren.

Wat doen wij allemaal? Van alles! We zitten binnen of buiten, we doen iets actiefs of creatiefs, samen of individueel, techniek of tactiek, maar sowieso is iedere zaterdag middag uitdagend!

De groep is verdeeld in patrouilles(groepjes) zodat er altijd een combinatie is tussen jonge scouts en ervaren scouts, zodat je veel van elkaar kan opsteken. Ieder jaar kun je bij ons ook een vaardigheidsinsigne verdienen, je verdiept je in een onderdeel dat typisch scouting is, bijvoorbeeld hakken, koken, kamperen of kampvuur stoken. Zo weet jij bijvoorbeeld een lekkere maaltijd klaar te maken of verantwoord vuur te maken. Deze kennis kun jij tijdens ons jaarlijkse zomerkamp, ergens in Nederland, weer mooi gebruiken!

Weet je niet wat je met je zaterdag moet doen? Bij de scouts word je iedere week weer verrast! Kom gewoon eens een keer kijken...