Lid of leiding worden?

Je hebt vast wel eens gehoord van Scouting, maar je weet niet precies wat het is.

Misschien heb je leuke of juist vreemde verhalen gehoord.
De beste manier om te weten te komen wat Scouting nu echt is, is door gewoon een aantal keer mee te draaien!

Wij dagen je uit om 3 ochtenden of middagen (afhankelijk van je leeftijd) met ons mee te doen en te beleven wat Scouting echt is!
Ben je dan, net als wij, overtuigd dat er Scoutingbloed door je aderen stroomt, geef je dan op als lid of leiding (18+) via het inschrijfformulier !

De contributie voor leden bedraagt 120 euro per jaar. Bij de groep komen als leiding is natuurlijk gratis.

Inschrijfformulier

Ons adres:

Ledenadministratie Scouting Mariagroep
T. van Rijckevorsel
van Leeuwenhoeklaan 75
4904 KP Oosterhout

Opzeggen van het lidmaatschap kunt u doen door ons een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en uw wens daarin te vermelden.

Leiding worden?

Als leidinggevende bij één van de leeftijdsgroepen (speltakken) zorg je, samen met de rest van het team en de teamleider, voor een te gek programma voor de kinderen of jongeren, waarbij meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. De speltakken draaien 1 dagdeel per week. Buiten deze 'opkomsten' bereid je als leidingteam het programma en de eventuele kampen voor.

Wil je meer weten?

Voel je welkom en kom meedoen bij de verschillende speltakken om te kijken wat je het leukste lijkt.

Wie denkt aan kinderen, jongeren en Scouting, denkt direct aan spel, plezier en een uitdagend leven. Een verplichte Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is één van de maatregelen die Scouting Nederland getroffen heeft om binnen de organisatie een veilige omgeving voor kinderen te bieden. Daarnaast besteedt Scouting Nederland aandacht aan het onderwerp in trainingen en beschikt Scouting Nederland over een Protocol ongewenst gedrag.

Als je leiding wilt worden, vragen wij om een Verklaring omtrent gedrag. Wij vragen deze via Scouting Nederland gratis voor je aan.
Leiding bij Scouting staat goed op je CV.

Leiding worden?

Bij deze speltakken zoeken we nog leiding:
•Bevers 4 t/m 7 jaar
•Scouts 11 t/m 15 jaar

Neem contact met ons op en we bellen of mailen je voor een afspraak!